torsdag 24 januari 2013

Rosa Sniglar



Jag satt en lördag och läste på en del om asiatísk hudvård och dök då på produkter som innehåller snigel sekret vilket tydligen ska vara väldigt läkande för huden. Tyckte att det lät både äckligt, spännande och intressant på en och samma gång. Kunde inte låta bli att klicka hem prover på en BB cream med snigel sekret. Skin79 Snail Nutrition BB cream ska innehålla 45% snigel sekret och har fått bra recensioner och verkar dessutom vara den ljusaste av Skin79s BB creams.
Jag valde att göra en ganska enkel sminkning med eyeliner och färgstarka läppar.

Ansikte:
Skin79 Snail BB cream
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Minerals Salmon concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
MNY 900a
Isadora Flex tip eyeliner i Carbon Black
Boots no7 360 mascara

Läppar:
Lumene Lip Laquer nr6

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så gick jag in med Naked på hela locket samt att jag fördjupade globlinjen lite extra med Buck. Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag Virgin och under ögonbrynet den matta ljusa skugga 900a.

För eyelinern har jag använt den svarta Flex tip eyeliner.

På läpparna har jag Lumene Lip Laquer i nr 6 som är en intesiv rosa nyans. Plockade upp denna på rea och ångrar mig inte. Väldigt fin och den sitter länge.

6 kommentarer:

  1. Får mig att tänka på den där spermakrämen, vad hände med den egentligen?
    Finns saker som man aldrig trodde man skulle kleta på sitt ansikte, men skam den som ger sig ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det ja spermakrämen, den finns säkert kvar precis som moderkakekräm men skrivs nog inte så mycket om längre.
      Alltså Snigelslem känns ju lite läskigt men jag kan inte låta bli att bli nyfiken...

      Radera
  2. Åh vilken underbar läppfärg :) fin make i övrigt med :) jag har hört lite om dom där snigelkrämerna de ska tydligen vara bra. Men lite läbbigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den snygg! Läbbigt men roligt om de fungerar!

      Radera
  3. Snigelsekret, uääh.. Har aldrig hört talas om såna krämer, men funkar det så... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst låter det äckligt, var lite med skräckblandad förtjusning som jag testade men den känns inte obehaglig på huden.

      Radera