torsdag 17 januari 2013

Pressvisning OPI: Euro Centrale våren 2013

I tisdags så var jag iväg till Stockholm för att gå på OPIs pressvisning för vårens modekollektion: Euro Centrale.Vi var ganska många journalister och bloggare på plats, bland annat Tina, Sanna, Karin, Kicki, Kristina, Cecilia, Anne, Elin och Helena.

Euro Centrale har tagit inspiration från Tjeckien, Ungern, Rumänien och Polen.
Innan själva presentationerna av lacken började så presenterade Sara Winter från Svenska Moderådet lite kort vårens trender.
I vår så kommer det vara mycket inspiration från 40- och 50-tal, långa kjolar, väldressat, ränder och prickar. Men det kommer också att hämtas inspiration av grafisk mönster, svart-vitt, 60-och 70-tal , guldtyger, Asien och klassiska sportkläder. I vår så är det helt enkelt mycket vintage som gäller!

Euro Centrale innehåller 12 stycken lack och det är både krämlack, skimmerlack och glitterlack. Jag är barnsligt förtjust i namnen som OPI väljer och i denna kollektion så fastnade jag extra för Oy- Another Polish  Joke!
Färgerna är dämpade pasteller och knalliga färger, det känns som en bra blandning av lack som de flesta kan hitta något som de gillar.
OPI har ju också nyligen släppt en kollektion i sammarbete med Mariah Carey och vi fick även kika närmre på den.

Efter visningen så var det dags för lite mat med centraleuropeiskt tema och vin, tyvärr var det inte mycket vegetariskt på menyn så jag fick nöja mig med fruktsallad och Borstj.

Kristina får sina naglar lacked med Can't find my Czechbook och Eurso Euro.

Man fick också möjligheten att få naglarna lackade i någon av vårens nyanser och jag slog till på I saw...U saw... We saw... Warsaw,  Can't find my Czechbook och Polka.com.

Med mig hem så fick jag dels lacken från Euro Centrale men också från Mariah Carey och mer detaljerade inlägg om dem kommer att dyka upp de närmaste veckorna.

6 kommentarer:

  1. Åh Can't find my Czechbook ser så fint ut <3 Många trevliga lack i den kollektionen <3

    SvaraRadera
  2. Förresten jag har precis gjort om min design och har tänkt skapa en länk lista med andra nagel nördar och skönhetsbloggare då jag älskar att hitta nya bloggar och att tipsa andra så jag undrar om du vill göra ett länkbyte? ^^,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte göra länkbyten utan jag länkar till de bloggar som jag själv följer.

      Radera
  3. Jag hade så gärna velat gå men alla OPI pressvisningar är ju under min arbetstid... Jag tänkte på er alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju problemet med pressvisningar tyvärr, hade tur som kunde ta ledigt.
      Hade varit roligt att träffas!

      Radera