onsdag 2 januari 2013

Nyårssminket: Sweet Chestnut


Hade så otroligt svårt att bestämma mig för hur jag skulle sminka mig till nyårsmiddagen som jag och min sambo skulle på. Skulle jag köra glitter, lösfransar eller markerade läppar?
Tillslut så valde jag att använda en palett från MAC som har bilvit en ny favorit, nämligen Spiced Chocolate som innehåller helt fantastiska skuggor. Den enda som jag har lite svårt för är den mörkbruna matta skuggan då den blir lätt flammig men de andra är som en dröm!

Ansikte:
Dior Diorskin Nude i 020 Light Beige
Maybelline Fit me concealer i  20
Garnier 2 in 1 Tinted Eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
Lumiere Minerals Salmon conealer
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Sisheido Rouge Stick i Peach Flush
Luch Skin Tint Ung igen

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Brash
MAC Spiced Chocolate
MAC Sweet Chestnut
MAC Nanogold
MNY 900A
Isadora Flextip eyeliner i carbon black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Boots no7 360 mascara

Läppar:
MAC Prep&Prime lips
NYX Currant lip liner
Laura Mercier Lip glace i Nude lilac

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så svepte jag Spiced Chocolate i globlinjen och suddade uppåt och utåt.
Med en fluffig borste gick jag sedan in med Sweet Chestnut, som är en skimrande brunlila skugga, i globlinjen och längs med den nedre franraden.
På den rörliga delen av locket har jag använt den otroligt fina skuggan Brash.
Som highlighter under ögonbrynet har jag först använt en ljus, matt skugga från MNY och sedan lade jag lite försiktigt Nanogold över den, jag har också använt Nanogold vid den inre ögonvrån.
På vattenlinjen har jag använt den svarta kajalen Zero och längs med en övre fransraden gjorde jag en tunn eyeliner med hjälp av Flextip eyeliner.

På läpparna har jag använt den bäriga läppennan Currant och sedan lade jag ett lilarosa gloss med guldskimmer över det.

2 kommentarer:

  1. Jättefint! Färgerna är verkligenklockrena till dina ögon!

    SvaraRadera