torsdag 3 januari 2013

Hudvårdskväll med Glossybox och Bliss

I början av december så blev jag inbjuden till en hudvårdskväll med Glossybox och Bliss.
Bliss startades i New York 1996 och är ett spamärke med en lite annorlunda inställning, Bliss är mer lekfull och bubbland men också effektiv. Produkterna som man köper i affären är samma som man använder på Spa. På deras spa så spelas det Jazz, Soul och RnB.
De lanserades i Sverige under året som gick och jag har varit otroligt nyfiken på märken så jag blev naturligtvis väldigt glad att få komma på en hudkväll och få lära mig mer.

Kvällen började lite fint med att jag gick vilse från tunnelbanan men lyckdes efter hjälp av snälla människor hitta rätt. Väl där så bjöds det på wraps, champange och brownies.
Vi fick en ordentlig genomgång av märker och dessutom fick vi testa oss igenom nästan all deras ansiktsvård.
Jag var lite orolig att min hy skulle slå bakut då den är ganska känslig men det gick faktiskt riktigt bra.
Bliss har väldigt roliga och talande namn på sina produkter som till exempel:
No "zit" Sherlock- deras serie för acnebenägen hy
Fabulous- deras serie för normal hy
The youth as we know it- deras anti aging serie
Triple Oxygen- serie för att tillföra huden syre
Jag testade två av rengöringarna: Fabulous Foaming Face wash och Triple Oxygen.
Fabulous Foaming Face wash är en rengöringsgel som också exfolierar huden och den luktar otroligt gott. Fast den innehöll små korn som exfolierade så kändes den väldigt mild och behaglig, Upplevde inte heller att huden stramade så mycket efteråt.

Triple Oxygen instant energizing cleansing foam är ett rengöringskum som tillför huden syre och C vitamin.
Jag är inte så väldigt förtjust i rengöringsskum, tycker ofta att de känns uttorkande på huden men huden kändes i alla fall väldigt ren efteråt.

Efter de två rengöringarna så tog vi bort makeupen med Lid+Lash makeup remover, ansiktsvatten, Pore prefecting facial polish (väldigt tjock,krämig peeling) och sedan var det dags för maskerna.
Var riktigt exalterad för maskerna då jag har varit otroligt nyfiken på Triple Oxygen instant energizing mask och det var den som vi fick testa först.
Triple Oxygen mask är en en gel som man försikigt stryker ut på huden och genast så bildas det ett skum.
Skummet ska sen få ligga på huden tills den sjunker in eller så gott som. Masken känns på huden, man får en kittlande känsla men inte på ett obehagligt sätt.
Kan säga att det var otroligt svårt att hålla sig för skratt under denna del, vi var ungefär 40 st tjejer som var på hudvårdskvällen och där sitter vi allihopa med skum i ansiktet.
På vissa, de som har torr hy så sjunker masken in väldigt snabbt men på mig så bildades ett ganska kompakt skum som hängde kvar ett bra tag, såg lite ut som en tomte ett tag.....
Tydligen när det blir ett sånt jämt skum som jag hade så betyder det att huden är yttorr.

Sedan testade vi en annan mask som jag blev väldigt förtjust i, Steep clean pore purifing mask som är en mask som man blandar till själv. Den kommer i en pumflaska med två pumar och man ska ta lika mycket av den gula gelen som av den blå när man blandar masken. Denna rengörande mask ska också fungera alldeles utmärkt för känslig hy. Jag tyckte att den kändes lugnande för min hy i alla fall.

Efter detta så var det dags för insmörjningen och vi börjde med ett serum från The youth as we know it och förljde sedan upp det med en ögonkräm från Triple Oxygen och ansiktskrämen Triple Oxygen Energizing cream.

Vi fick också testa deras serie för läppar:
Läpprengöring Fabulips foaming lipcleanser fungerar enligt samma princip som Triple Oxygen masken, dvs en gel som blir ett skum. Såg otroligt roligt ut, lite som rabies...

Sugar lip scrub smakade väldigt gott och det var otroligt mysigt att följa upp med instant lip plumer som hade en kylande och mintig känsla över sig. Allt avslutades med softening lip balm.

Så det var en otroligt informativ kväll med mycket klämma och känna på produkter och det minskade inte min nyfikenhet.
Min hy är känslig men klarade detta ganska bra, jag var lite rödare i ansiktet när vi kom ut därifrån men det hade lagt sig när jag kom hem.
Morgonen efter så tyckte jag att min hy såg riktigt fin ut och hade extra glöd.

Jag är otroligt sugen på att testa en del av produkterna mer och skulle inte säga nej till Triple Oxygen energizing mask eller Steep clean pore purifying mask.
Funderar på om jag ska slå till på starter setet med Triple Oxygen eller om jag bara ska köpa masken ovh börja så.
Deras kroppsprodukter verkar också väldigt spännande som handskarna eller sockorna som ska återfukta händer och fötter.



4 kommentarer:

  1. Åh det måste vara så kul att få vara med på såna event. Få testa produkterna på plats, få den info som behövs och kolla in allting som de erbjuder. Allt detta tillsammans med likasinnande och lite gott att äta och dricka. Vill ju också...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var otroligt mysigt. Jag tror att detta var ett event riktat mot deras prenumeranter men är inte helt säker.
      Väldigt roligt!

      Radera
  2. Masken verkar jättespännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Masken är väldigt rolig, kommer nog att köpa en till somaren då min hud förhopnningsvis inte jäklas med mig.

      Radera