tisdag 8 januari 2013

Contrast and purple




Jag fyllde 30 år den 20 december och begav mig uppåt till släkten för att fira och den 22 december så var vi ut och åt på restaurang. Jag tog inte med mig så otroligt många skuggor men jag packade ned Urban Decay Naked paletten samt några favoriter från MAC. På kinden så lyckades jag få ett nässelutlag precis innan jag skulle fota men hann inte vänta på att det skulle lägga sig då vi skulle iväg.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Clinique All about eyes concealer i 03 Light Petal
Lumiere Minerals Salmon concealer
Shisedo Rouge Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Naked Lunch
MAC Trax
MAC Contrast
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Urban Decay Virgin
MNY 900a
Boot no7 360 mascara
Jag började med att grunda med UDPP och därefter så lade jag Trax vid den inre ögonvrån och den yttre samt i globlinjen. 
För att fördjupa den inre och yttre v:na så använde jag den mörkblåa Contrast. och längs med den nedre franraden har jag blandat Trax och Contrast.
På vattenlinjen och längs med franraden så har jag använt den svarta kajalpennan Zero. Som higlighter under ögonbrynet så har jag ljus hudfärgad skugga och vid den inre ögonvrån tog jag lite av den skrimrande skuggan Virgin.

2 kommentarer: