fredag 11 januari 2013

Beslutsam


I mellandagarna så gick jag och sambon och såg The Hobbit och jag kände för att piffa mig lite extra.
En ordentlig dubbeleyeliner i svart och guld, röda läppar och nitdiadem så kände jag mig redo. Passade också på att prova ett nytt läppstift som jag köpt, Beslutsam från Lush. Otroligt fin färg och väldigt bra hållbarhet på läpparna, den kan nog bli en riktig favorit och jag är sugen på fler.


Ansikte:
Dior Diorskin Nude i 020Light Beige
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Cilinque All about eyes concealer i 03 Light Petal
Lumiere Minerals Salmon concealer
Shisedo Rouge Stick i Peach Flush
Lush Skin Tint Ung igen

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
MNY 900a
Urban decay Virgin
Isadora Flextip eyeliner i Carbon black
Illamasqua Intense eyeliner i Alchemy 
Boots no7 360 mascara

Läppar:
Lush Flytande läppstift i Beslutsam


Jag började med att grunda med UDPP över hela locket och upp mot ögonbrynet. Därefter så gick jag in med Naked i globlinjen och för att fördjupa den lite ytterligare så gick jag också in med Buck
Med den svarta eyeliner så gjorde jag en lång och bred vinge och sen lade jag den guldiga eyeliner ovanför.

Som highgligter har jag använt den ljusa skugga 900a under ögonbrynet och vid den inre ögonvrån har jag använt en skimrande Virgin.

På läpparna så har jag försiktigt målat på ett tunt lager med Beslutsam.

2 kommentarer: