onsdag 30 januari 2013

Berry Cheeky

Jag använde min två nya skuggor redan dagen efter att jag köpt dem och jag gillar dem. De är välpigmenterade och de är lätta att sudda. Jag är särskilt förtjust i Be my Clementine då den piggar upp ögat en hel del och jag tycker den passar så fint ihop med mina bruna ögon.
Med rosa skugga så får man vara lite försiktig så att det inte ser ut som att man är supertrött eller har fått ögoninflamation och jag tycker att det hjälper om man dels gör en eyeliner längs med den övre fransraden men också har kajal på vattenlinjen.
Fortsätter även att testa min snigelfoundation och är lite kluven, den täcker bra men tror att den är lite för torr för mig nu på vintern.

Ansikte:
Skin79 Snail Nutrition BB Cream
Garnier 2 in 1 Tinteted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Minerals Salmon concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Be my Clementine
The Body Shop Berry Cheeky
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex tip eyeliner i Carbon Black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Boots no7 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Be my Clementine över hela den rörliga delen av ögonlocket. I globlinjen och en bit ovanför har jag använt Berry Cheeky.
Längs med den nedre fransraden har jag haft Berry Cheeky längs 2 tredjedelar och vid den inre tredjedelen Be my Clementine och Virgin.

Som highlighter under ögonbrynen har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den skimrande Virgin.
På vattenlinjen har jag den svarta kajalen Zero och eyelinern har jag gjort med Flex tip eyeliner.

8 kommentarer:

  1. Det passar verkligen dig med dina bruna fina ögon, håller med. Du är jättefin i det!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det var på dig. Får testa något liknande. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Rosa och rött fungerar bättre än man tror!

      Radera
  3. Jättefin sminkning, färgerna passar jättebra på dig!

    SvaraRadera
  4. Even if I always follow your blog I don't often comment, but I really like your makeup looks :o)

    I love the soft gradient on this one and the red, it's not an easy color to wear but you pull it off!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! Makes me really happy that you like my makeup looks!

      Radera