måndag 3 december 2012

Smokey Moonstone

Jag håller på att testa den nya paletten från The Body Shop för tillfället, Smokey Moonstone och kände för att göra en mjuk sotning med den. Färgerna i paletten är väldigt fina men också väldigt skimriga och jag skulle önska att de hade slängt i en matta skugga. I vilket fall som helst så är det en fins palett som också är riktigt lätt att använda.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Smokey Moonstone palette
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
The Body Shop Eye definer i Golden Brown
Boots no 7 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP över hela locket och därefter så tog jag den näst ljusaste skuggan  nr 2 på den inre halvan av locket. På den yttre halvan av locket så tog jag den snäppet mörkare skuggan, nr 3 och i globlinjen så suddade jag in den mörkaste skugga nr 4.
Skuggorna är riktigt lättjobbade även om jag upplever att nr 3 smular sig en del.

Som eyeliner längs med den övre och nedre fransraden använde jag den brunabronziga kajalen Golden Brown. Vid den inre ögonvrån har jag använt den skrimrande skuggan Virgin och under ögonbrynet den hudfärgade matta skugga Brulée.

2 kommentarer: