måndag 10 december 2012

Night Fever


Jag hade tänkt mig en mjuk sotning men det blev lite mer tryck i den än vad jag hade tänkt...
Bestämde mig för att ta fram paletten Natural at Night från Too Faced som tyvärr har blivit lite åsidosatt, vilket är synd för det är en väldigt fin palett.

Ansikte:
Idun Minerals foundation i Saga
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Too Faced Spotlight
Too Faced Moonstone
Too Faced Night Fever
The Body Shop Carbon Brown eye definer
Urban Decay Virgin
Boots no 7 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Spotlight, en hudfärgad (går mot gult) matt skugga, över hela locket ända upp till ögonbrynet.
I globlinjen så gick jag in med Moonstone och suddade den uppåt och utåt.
Med den mörkaste skuggan, Night Fever, så sotade jag längs med den övre franslinjen och drog även ut skuggan som en eyeliner som jag sedan suddade uppåt och in i globlinjen.
Längs med den nedre franraden så använde jag en blandning av Moonstone och Night Fever.

På vattenlinjen har jag använt den bruna kajalen Carbon Brown eye definer och som highlighter vid den inre ögonvrån den skimmrande skuggan Virgin.

2 kommentarer: