onsdag 12 december 2012

Julklappstips #7 Borstset från Bdellium Tools

Man kan egentligen aldrig få för många makeupborstar och bra borstar underlättar väldigt mycket när man lägger makeup. Green Bambu Line från Bdellium Tools är en serie med borstar som har handtag/skaft i bambu och syntetiskt hår.
Jag är själv väldigt sugen på att köpa några av dessa borstar då jag har hört bra saker om dem och borstseten har ett riktigt bra pris också.

Det finns fyra olika borstset:

Complete 15pc brush set
Innehåller 15 olika borstar och är det perfekta setet för den som inte har så många borstar sen tidigare.
Kostar 899 kr


Foundation 4 pc brush set
Innehåller fyra olika borstar för foundation, perfekt för den som eftersträvar en perfekt bas och gillar att använda olika sorters foundation. Det ingår både kabuki, duofiber borste, fluffigare borste samt den klassiska foundationpensel.
Kostar 399 kr

Mineral 5 pc brush set
Innehåller fem olika borstar som både lämpar sig för ansiktet och ögon. Ett av de borstset som jag själv är sugen på då man får bra borstar för foundation, concealer och ögonskugga.
Kostar 349 kr


Innehåller fem borstar för att kunna göra en bra ögonmakeup, man får borstar för applicering av ögonskugga, suddning och eyeliner. Ett av de seten som jag funderar på, verkar vara ett perfekt set för mig som har ganska många borstar.
Kostar 249 kr.


Bdellium finns att köpa hos Eleven och det finns även andra linjer av borstar att köpa än denna. Borstar finns också att köpa styckevis om man vill plocka ihop ett eget kit eller kanske börja testa en borste.

2 kommentarer:

  1. Hej! Åh vad kul att jag hittade din blogg! Jag läste precis att du läser arkeologi? Häftigt! Jag läser religionshistoria på SU :)

    Här är min blogg! styleandthecity.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har läst arkeologi sen 2004, har bara min masteuppsats kvar men det är rackarns svårt att få tid att skriva när man har ett heltidsjobb.... Vad roligt, har du läst det länge?
      Har redan lagt till bloggen i min google reader!

      Radera