onsdag 12 december 2012

Black Berry Alchemy




Jag hittade min fina eyeliner i guld från Illamasqua och beslöt mig för att använda den i en sminkning, tyckte också att det var ett bra tillfälle att använda några av skuggorna från Coastal Scents. De ligger i en större palett som jag inte tar fram så ofta så trots att de är fina så blir de bortglömda.
Black Berry är en väldigt fin skugga mörkbrun med kalla undertoner, använder den egentligen alldeles för sällan.


Ansikte:
Idun Mineral Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Sin
Coastal Scent Hot Pot M22 Creamy Latte
Coastal Scent Hot Pot M06 Black Berry
Urban Decay Naked
Wet n Wild Brulée
Illamasqua Precision Ink i Alchemy
Boots No7 360 mascara
Jag började med att grunda med UDPP och därefter så svepte jag Creamy Latte i globlinjen och en bit ovanför. Med en platt borste så tog jag lite av den skimrande skuggan Sin och lade på den rörliga delen av locket.
Black Berry använde jag för att fördjupa globlinjen ytterligare och jag lade den främst koncentrerat till den yttre v:et och suddade. För att få en snygg övergång mellan de mörkare skuggorna och huden så tog jag den ljusbrunbeige skuggan Naked och suddade in den i kanterna.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée.

Den guldfärgade eyeliner Alchemy är otroligt trevlig att jobba med, torkar fort och är lätt att applicera. Valde att göra en ganska bred eyeliner då jag ville att den skulle vara i fokus
.

2 kommentarer:

  1. Kanonfint! Det ser verkligen ut om flytande guld. Du gör mig väldigt shoppingsugen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är väldigt fin eyeliner och det syns inte riktigt på bilderna men det är guldglitter i den så det glittrar fint på ögonen.

      Radera