torsdag 22 november 2012

Trax Snow Globe




Jag ville testa en ny teknik på hur jag placerar skuggorna, brukar ju alltid göra enligt principen ljust, medium och mörk (från inre ögonvrån och utåt) och detta är istället mörkt, ljus, mörkt. Jag tyckte att det blev riktigt fint och ska absolut testa det fler gånger.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek colour in Bubblegum

Ögon:
Urban Decay primer Potion
MAC Naked Lunch
MAC Trax
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Boots no7 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag den lila skuggan Trax och applicerade den i det yttre och inre v:et. I mitten använde jag den skimmrande skuggan Naked Lunch och sedan suddade jag ihop dem lite på sidorna för att få en mjuk övergång.
Längs med den nedre fransraden så gjorde jag samma sak, dvs den mörka lila skuggan längst in och längst ut med Naked lunch i mitten.
Som highlighter har jag använt Virgin vid den inre ögonvrån och Brulée under ögonbrynet.

4 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! Jag lägger nästan alltid skuggor på samma sätt, men skulle vilja variera mig mer...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är ju så lätt att man gör samma hel tiden eftersom det går fortare men kan vara bra att utmana sig lite till och från.

      Radera
  2. Jättefint! Jag kör oftast bara en ljus skugga över hela locket och sedan något mörkare i globlinjen/yttre v:t. Jag ska nog prova det här någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Prova, det går ungefär lika snabbt och blir väldigt fint!

      Radera