torsdag 1 november 2012

This or That Makeup Bag



Jag såg att Min Boudoir hade en alldeles utomordentlig tag på sin blogg som jag passar på att haka på.
Vi har en väldigt intesiv period på jobbet och jag är för tillfället så trött att ögonen går i kors så vad bättre än en liten tag?

Rouge eller solpuder?
Helt klart rouge, älskar rouger och är speciellt svag för rosa rouger med ett svagt skimmer i sig.

Läppglans eller läppstift?
Läppstift, ska jag ha något annat än läppbalsam på läpparna så föredrar jag läppstift i knalliga eller vampiga färger.

Läppomada eller "läppsmör"?
Läppsmör skulle jag säga, vill att det ska vara ganska ordentligt återfuktande. Favoriterna är Jack Black lip balm eller  Ganache for lips som båda är riktigt återfuktande.

Matta eller skimrande ögonskuggor?
Måste jag välja en? Förut så avskydde jag matta ögonskuggor men nu är jag faktiskt riktigt förtjust i dem men älskar fortfarande skuggor med skimmer, så jag fuskar och säger båda!

Gel, flytande, kräm eller kajal (eyeliner)?
Går lite i perioder för mig vad jag föredrar just nu så är det flytande eyeliner så jag har snöat in på.

Foundation eller concealer?
Concealer, med en concealer så kan jag täcka mina problemområden och de röda områdena men vill helst ha både och naturligtvist.

Flytande eller puderfoundation?
Nu när det börjar bli lite kallare så föredrar jag flytande foundation men använder nästan bara mineral foundation (puderfoundation) under vår och sommar.

Neutrala eller dramatiska ögon?
Dramatiska ögon! Kör ofta sotat även som vardagssminkning.

Fasta ögonskuggor eller pigment?
Fasta skuggor är helt klart enklast att jobba med men pigmenten brukar bjuda på ett helt annat djup i skuggan men säger nog fasta ändå.

Vattenfast eller löslig?
Jag antar att det är mascara vi pratar om och då säger jag nog vattenfast. Tycker om att man kan svettas och gå i regn utan att se ut som en panda.

Penslar, svampar eller fingrar?
Om det är för foundation så föredrar jag att applicera den med fingrarna om det är en flytande foundation och med en kabuki borste om det är en i puderform.

Puder, kräm eller flytande highlighters?
Puder, det är mycket enklare att handskas med.

Alla som vill får gärna haka på, antingen på egen blogg eller i kommentarsfältet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar