lördag 3 november 2012

Jessica Pumkin Delight

Jessica Pumkin Delight köpte jag efter att ha bilvit kär i bilderna hos Nailtastic och jag blev inte besviken, vilket otroligt vackert lack detta är.

Punkin Delight ingår i Jessica Spicy Dream kollektionen som är deras höstkollektion och är ett lack som har en kopparfärgad bas med massor med skimmer i guld, rött och bronze. Den skiftar färg beroende på ljuset, ibland är den mer guld och ibland med koppar men den är alltid ursnygg. Jag har försökt fota så att ni ska se skimmret men det var svårt att få med det då det främst syns under solljus eller lampljus.


Lacket var lätt att lacka med och täckte med 2-3 lager och torktiden är helt ok men jag använder ju också alltid snabbtorkande överlack.

På bilderna har jag haft lacket i 4 dagar och jag tyckte att det höll riktigt bra. Om inte min ena nagel hade skivat sig så hade jag kunnat ha lacket längre.

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail care with fruit acids, tre tunna lager Pumkin Delight och sedan avslutat med det snabbtorkande lacket Seche Vite.

Jag köpte mitt lack från Ebay av denna säljare och då kostade lacket $4.95 och sen tillkom frakten på $4.50.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig höstfärg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är väldigt fin och lite magisk när ljuset spelar över den och man ser glittret!

      Radera