torsdag 8 november 2012

Hare Afterglow


Jag köpte detta Hare lack i september från Llarowe men sköt upp med att använda den på grunda av att jag gruvade mig lite för att ta bort glittret vilket visade sig inte var något större problem. Använder Depend Dip in remover och fick naturligtvis hålla på ett tag samt att det blev glitter på huden men det gick i alla fall ganska snabbt.
Detta lack har defintivit gett mig mersmak på Hare lacken, tycker att hon gör såna intressanta färgkombinationer och väldigt fina kollektioner. Nästa lack som klickas hem är de från The Illuminated Life kollektion och då främst Bury the Hatchetfish och Electric Flame.


Afterglow är ett jeansblått jellylack med glitter i koppar och rosa, det går på ganska skirt men man får en helt okej täckning efter 3 lager lack. På mina bilder så ser lacket mer skirt ut än vad det är och jag fick faktiskt inte riktigt fram hur snyggt det för det är snyggt. Lacket känns ovanligt i och med färgkombination av blå bas och glitter i koppar och rosa så den är unik i min samling.
Lacket var väldigt bra att måla med, gick på i tunna fina lager samt att det torkade otroligt snabbt även utan snabbtorkande överlack.

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail care with fruit acids, tre tunna lager Afterglow och sedan avslutat med ett lager Seche Vite.

Jag har köpt mitt lack hos Llarowe men det finns också att få tag på Hares egna Etsy-shop.
Lacken kostar $11 hos Llarowe och $10 hos Etsy.

2 kommentarer: