måndag 19 november 2012

Glittereyeliner med Arabian


När jag och sambon förra veckan gick på Skyfall så passade jag på att piff mig lite extra, lite bling passar ju bra med Bond kan jag tycka.
Hittade ett fantastisk glitter från Make up Store som jag köpte för ett bra tag sen, tyvärr så slutade de tillverka dessa.
Glittret har en lila bas med glitterkorn i blått, grönt, lila och guld och är väldigt fint duttad över hela ögonlocket. Valde att ha en svart eyeliner som bas vilket fick glittret att bli mer blått än lila.

Nu under november (2/11-2/12) så har man en här i Uppsala ett projekt som heter Allt Ljus på Uppsala där man har lyst upp vissa byggnade, statyer etc, man har detta vartannat år om jag inte missminner mig. Vissa av ljusinstallationer är väldigt fina medan andra är ja lite mindre fina. Innan bion så passade jag på att ta en snabb promenad längs ån och titta på tre av ljusinstallationerna.


Om ni har vägarna förbi eller bor i Uppsala så är det absolut värt att gå på en promenad och se de olika installationerna! Nu över till sminkning!

Ansikte:
The Body Shop Moisture Foundation i 02
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Naked
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora Flex tip eyeliner i Carbon black
Make up Store Twinkle eyeshadow i  Arabian
Boots no 7 Lash 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag den hudfärgade, matta skugga Brulée och lade den över hela locket ända upp till brynet. I globlinjen så svepte jag lite Naked för att fördjupa den lite.
Valde att göra en väldigt bred eyeliner så att det skulle bli lätt att ha glitter över den, använde mig av den svarta Flex tip eyeliner som är en av de bästa eyeliners jag har testat när det kommer till enkelhet att få till liner, önskar bara att den var vattenfast eller åtminstone vattenresisten.....
Därefter så tog jag Twinkle eyeshadow i Arabian och duttade den försiktigt över hela eyeliner några gånger för att få ett ordentligt bling.


4 kommentarer:

  1. Fantastiskt fint med linern!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg eyeliner! Jag såg Skyfall i förra veckan och hade tänkt blinga till mig lite extra, men tyvärr försvann tiden för det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tiden har ju en tendens att bara försvinna iväg faktiskt....Vad tyckte du om filmen?

      Radera