torsdag 29 november 2012

Foggy Grey


När jag kikade igenom en av mina sminkväskor så hittade jag en skugga som jag inte ens hade öppnat, Foggy Grey från Nivea ingick i deras Pure & Natural serie och som jag köpte när Åhlens hade sin utförsäljning och den är riktigt fin.
Passade också på att testa ett av läppglansen från The Body Shop, nämligen den som ska lukta kokos. Jag tycker att den luktar kolasnören snarare än kokos och är mycket förtjust! 

Ansikte:
Idun Mineral Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All over cheek colour i Bubblegum

:
Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Nivea Foggy Grey
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Boots no7 360 mascara

Läppar:
The Body Shop Lip Gloss i Coconut

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag den gråa skuggan Foggy Grey över hela locket och en bit upp i globlinjen. För att göra sminkningen lite varmare så gick jag in med Naked strax ovanför globlinjen och med Buck i globlinjen, effekten blir ungefär den samma som om man skulle använda MAC Copperplate.
Som highlighter vid ögonvrån har jag den skimrande skuggan Virgin och under ögonbrynet den matta hudfärgade skuggan Brulée.
Jag har markerat franraden lite extra med hjälp av den svarta kajalen Zero som jag använt på den övre vattenlinjen nära fransrötterna.

På läpparna har jag ett av de ny lipglossen från The Body Shop, nämligen Coconut som har en fint diskret skimmer och som luktar fantastiskt.


2 kommentarer: