onsdag 14 november 2012

Dior Exquis

Dior Exquis kom ut med förra årets julkollektion och är ett av två lack som jag har från den kollektion.

Exquis är ett taupefärgat eller lerfärgat lack med microskimmer i guld och jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur fint det faktiskt var på naglarna.


Lacket var otroligt bra att lacka med, det enda som jag tyckte var lite besvärligt är den korta, tjock och lite spetsiga penseln men misstänker att det är vanesak. Lacket flyter ut bra på nageln, täcker snabbt och torkar snabbt. Detta är det första Diorlack som jag har provat och jag är riktigt imponerad.
Nagellacket höll också riktigt bra, hade det i ungefär 5 dagar innan jag tog bort det och lackade om med annat.

4 kommentarer:

  1. Vad snyggt det här ser ut! Jag gillar det diskreta skimret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det fint! De diskreta skimmret är otroligt snyggt, är inte så förtjust i lerfärgade lack annars men detta gillar jag riktigt mycket!

      Radera
  2. Svar
    1. Är jättefint och extra fint när det solen lyser på det och man se skimmret tydligare!

      Radera