måndag 12 november 2012

Bloggvisning: Julen hos The Body Shop

 1 november så åkte jag en snabb sväng till Stockholm för att gå på bloggvisningen hos The Body Shop där man visade upp julens produkter,
Jag är mycket förtjust i The Body Shop och det har varit ett av mina favoritmärken sedan länge så jag blir alltid exalterad när de släpper nytt.
Förra året så förälskade jag mig särskilt i Candied Ginger och jag var lite ledsen att den inte skulle återkomma men det visades sig att jag var ledsen helt i onödan.
Som vanligt så bjuder The Body Shop på helt otroligt fina saker och jag kommer att gå igenom dem närmre de kommande veckorna.

Julens dofter är:


 Cranberry Joy, en återkommande klassiker som luktar väldigt syrligt och gott.


Vanilla Bliss, nytt för i år men påminner lite om förra årets Vanilla Spice men är mycket mildare i doften.

 Ginger Sparkle, min favorit som påminner en hel del om förra årets Candied Ginger.

Dessa dofter finns som Body butter 175 kr, Bath Crystals 195 kr, Body Polish 145 kr, Hand cream 60 kr, Heart soap 35 kr, Soap 20 kr, Lip balm 60 kr, Shower gel 80 kr och Home frangrance oil 55 kr.



De har också som alltid fina set med dels julens produkter men även set med deras andra produkter.

Här är två fina set som jag gärna skulle vilja ha på mitt handfat: tvål och handlotion i Cranberry Joy och Ginger Sparkle 225 kr. Riktig vardagslyx.




 Sött set med minisar av tre st body butters.



 Den här fina pepparkaksgubben tycker jag är riktigt bedårande och den innehåller dushtvål, fast tvål, bodybutter och en body polish.

 Makeupen som frontas av Lily Cole heter Chrismats rocks och innehåller en varm look en en kall look.

Moonstone som är den kalla looken innehåller 4-step Smoky palette i Smoky Moonstone 295 kr, The Sparkle i Gold 255 kr, Metallic eye definer i Moonstone och Golden Brown 95 kr, Colourglide Shine lipstick i Ruby Sparkle och Rose Quartz 155 kr.





Copper som är den varma looken innehåller 4-step smoky palette i Smoky Copper 295 kr, The Sparkle i Copper 255 kr , Metallic eye definer i Copper Brown och Pure Gold 95 kr, Colurglide shine lipstick i Rare Coral och Copper Mine 155 kr.


The Sparkle är en återkommande fin produkt från The Body Shop och förutom den som de släppte förra året, Gold, så släpper de nu också Copper. 

Jag blev väldigt förtjust i den varma looken, eller i alla fall i paletten Copper. Skuggorna i den var helt otroligt vackra och kopparskuggan är helt fantastisk! Även The Sparkle i Copper tilltalar mig lite extra då jag tycker att den gav ett extra fint lyster. 


Nytt för i år är även Dazzling rocks, 245 kr,  som är en blandning av deras Brush on bronze och Brush on Radiance samt en väldigt fina kabukiborste, 155 kr. 

Det släpps fyra nya läppstift i serien Colourglide shine och här är tre av dem: Rose Quartz, Copper Mine och Ruby Sparkle. 

The Body Shop släpper nya lip gloss som kommer i 11 dofter och färger, de innehåller sheasmör och är baserade på The Body Shops bästsäljande dofter.
Jag blev väldigt förtjust i den lila som har en doft av plommon men om jag ska vara ärlig så var det svårt att välja en då alla luktade otroligt gott.


En sak som jag vill puffa lite extra för just nu är deras Adventskalendrar som säljer som smör i solsken.
De finns i 3 varianter: Luxury 800 kr ( värde 1184 kr),  Deluxe 1000 kr (värde 1535 kr) och Ultimate 1200 kr (värde 2450 kr).
Om de finns kvar i butik så är det en väldigt bra present för en person som är skönhetsintresserad.

Vi fick en stor påse med produktprover hem och så fort som jag har fotat dem och börjat testa dem så kommer det att dyka upp separta inlägg under de kommande veckorna.


2 kommentarer:

  1. Julen hos TBS är sannerligen något alldeles extra! Jag kunde tyvärr inte komma på träffen, men jag kan tänka mig hur gott det doftade där.:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doftade otroligt gott och tilltuggen som vi fick var fantastiska!

      Radera