fredag 26 oktober 2012

Winged




Allt blir inte som man har tänkt sig ibland....Detta var tänkt att det skulle vara en mindre och tunnare vinge men eftersom jag gjorde fel på ena sida och det är mycket lättare att göra den andra sida lika än att försöka ta bort det som blev fel så blev detta resultatet, vilket inte är så tokigt.
Stainet som jag har på läpparna ska enligt namnet vara korall men på mina läppar så blir det rött, jag finner det också något irriterande eftersom stainet inte verkar vilja sitta på min överläpp. Är det någon annan som har samma problem?

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Mineral i Warm Silk
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek color i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay primer potion
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex tip eyeliner i carbon black
The Body Shop Big and curvy mascara

Läppar:
MaxFacor lipinfinity Lip tint i Coral Crush

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag Sin över hela den rörliga delen av locket. I globlinjen och en bit ovanför suddade jag in Naked och för att förstärka globlinjen ytterligare så tog jag också lite Buck. Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag använt Virgin och under ögonbrynen den hudfärgade matta skuggan Brulée.
Min eyeliner har jag målat med Isadora Flex tip eyeliner i Carbon Black som är en av de bästa eyeliner jag testat, det är så enkelt att måla med den.

På läpparna har jag det korallfärgade lip stainet Coral Crush.

2 kommentarer:

  1. Urfin sminkning! Jag gillar både vingen och läpparna!

    SvaraRadera
  2. Det blev jätteläckert med längre vinge!

    Hälsningar Patricia

    SvaraRadera