tisdag 23 oktober 2012

Vibrant Brown

När jag var hos Kattis på Sminkfikat tidigare i år så lyckades jag få med mig ett brunt läppstift, tror att det var den otroligt fina förpackningen som lockade.
Yves Saint Laurent Rouge Volupte har en av de finaste förpackningar jag har sett, de har en härlig tyngd och de känns otroligt lyxiga.
Eftersom den stod i en av mina hyllor så tänkte jag att jag lika gärna kunde testa och blev riktigt förvånad över att jag gillade det. Trots at stiftet är brunt så är det klädsamt, det är en brun nyans med en hint av rött så på mina läppar så blir det en brunare bärignyans.

Rouge Volupte kan nog också vara det absolut skönaste läppstift jag någonsin har använda, så mjuk, så pigmenterat och samtidigt sitter det otroligt bra. Är mycket, mycket sugen på att skaffa andra nyanser kan jag säga. På bilderna här har jag på mig ett lager läppstift så det är väldigt opakt, innan jag gick ut så bet jag ihop på ett papper för att få bort lite av färgen.

Ansikte:
Clinique BB cream SPF 30 i 02
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch concealer i 81 Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop all in one cheek color i Bubblegum

Ögon:
Darling Girl Glitter Glue
Lily Lolo Pink Champange
Lily Lolo Angelic
Too Faced Stiletto
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Big and curvy mascara

Läppar:
YSL Rouge Volupte 21 Vibrant Brown

Jag började med att grunda med den väldigt klistriga basen Darling Girl glitter glue och därefter så packade jag Pink Chanpange över hela locket och en bit upp i globlinjen. På den inre tredjedelen av ögonlocket samt i ögnvrån så packade jag lite lätt den ljusa skuggan Angelic.
I globlinjen så blandade jag den svarta skugga Stiletto med Pink Champange och fick fram en mörkgrålila nyans och jag använde också den längs med den nedre franraden.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée.

På läpparna har jag det bruna läppstiftet Vibrant Brown.



2 kommentarer:

  1. Åh! Jag vill också ha ett Rouge Volupte!

    Färgen var himla snygg på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha fler men har så många läppstift att det känns dumt att lägga så mycket pengar på ett...
    Tack så mycket, tyckte det blev oväntat snyggt faktiskt

    SvaraRadera