onsdag 17 oktober 2012

Smoky brown

Jag var sugen på en höstigare sminkning som gick i varma toner men som fortfarande var lite sotad. En av mina favorit bland mina varma bruna skuggor är från en E.l.f palett som tyvärr inte finns att få tag på längre. Fick den gratis med när jag beställde någon gång förra året, den innehåller 32 st skuggor i olika finishar.
Just denna skugga är pepparkaksbrun och matt, väldigt fin men lite smulig.
Passade också på att testa mitt nya läppstift E.l.f Matte lip colour i Tea Rose och det verkar vara ett lovande nudestift.


Ansikte:
The Body Shop BB cream i 02
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light touch concealer i 81 Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek color i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Carbon Brown eye definer
E.l.f Eye shadow "Pepparkaksbrun"
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
The Body Shop Big and Curvy mascara

Läppar:
E.l.f Matte lip colour i Tea Rose
Jag började med att grunda med UDPP och därefter gjorde jag en tjock eyeliner med den bruna kajalen längs med den övre fransraden som jag sedan suddade ut uppåt och utåt.
Den pepparkaksbruna skuggan har jag packat på hela ögonlocket och sedan tonat upp den över globlinjen.
På vattenlinjen har jag använt den bruna kajal och den har jag också försiktigt suddat längs med den nedre fransraden. Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den skimmrande champangefärgade skuggan Virgin.
På läpparna har jag Tea Rose som är en matt, kallrosa färg men som på mina läppar blir ganska nudefärgat.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar