torsdag 25 oktober 2012

Picture Polish White Wedding

Ett av de lack som jag beställde från Llarowe är det lack som Leah Ann, som driver shoppen, har gjort i sammarbete med Picture Polish, nämligen White Wedding.



White Wedding är inte en nyans som jag brukar falla för och den är definvit unik i min samling men jag föll som en fura för beskrivningen av lacket. Jag läste någonstans att lacket ser ut som snö, som snö ser ut när det ligger på marken och man kan se den gnistra till i olika färger.
Precis så ser detta lack faktiskt ut, det är en vit bas som är ganska skir och i den finns det små glitter i olika färger, allt från blått, rosa, grönt och lila. Det är magiskt helt enkelt. Tyvärr så var det ruskigt svårt att fota så att skimmret kom fram.
Jag älskar det här lacket, det är så fint och kommer absolut att hamna på min topplista i slutet av året!

Lacket har en lite tunnare formula men jag tycker att den flyter bra över nageln och lacket torkar också ganska fort. Den är lite skir, den påminner om en jelly, eller man kanske kan säga att den är en jelly med glitter, men efter fyra lager så har man inte så mycket VNL (visable nail line).

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 nail care with fruit acids, fyra tunna lager White Wedding och sedan avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

Jag köpte mitt lack från Llarowe och det kostar $14.50.
Man kan också köpa den från Picture Polish själva men då kostar frakten lite mer.

5 kommentarer:

  1. Himla fint, trots att jag inte heller brukar gilla vitt.

    SvaraRadera
  2. Haha, jag som i vanliga fall tycker att vita lack mest ser ut som tippex på naglarna gillade verkligen detta..! Hade kunnat tänka mig att ha det som jul-lack. : >

    SvaraRadera
  3. I am in fact glad to glance at this web site posts which consists of plenty of helpful information, thanks for providing these statistics.
    Look into my web blog - save the date stickers

    SvaraRadera
  4. All these labels are meant to the women featured in the GG serial publication are not organism "constrained" to do this.
    Print's aim is black eye by its line or throw the mouse at co-workers.

    Feel free to visit my web site click to find out more
    Also see my website :: quality cheap prices

    SvaraRadera