måndag 8 oktober 2012

Nyshoppat från E.l.f


För ett tag sen så beställde jag några varor från E.l.f när de hade nedsatt frakt och jag slog till på tre saker som jag varit nyfiken på länge.

E.l.f Angled contour brush- en ganska stor borste som är vinklad. Jag tror att denna skulle fungera ypperligt till highlightning och contouring av kindbenen samt som blendning brush för globlinjen.


Matte lip color i Tea Rose- Har varit nyfiken på denna länge och efter lite velande om färgen så slog jag till på just  Tea Rose. De beskrivningar som jag läste om färgen var kall rosa och denna är verkligen en kall färg. Jag skulle kalla den för mauve snarare än rosa och på mina läppar så blir den snäppet ljusare än min vanliga läppfärg. Inte riktigt vad jag hade tänkte mig men en snygg nude i alla fall. Är sugen på att prova den röda också men den verkar aldrig komma in i lager...


Lip Stain i First Date- ett otroligt fint lip stain i behållaren, har provat lite snabbt på läpparna bara och blev då lite besviken. Färgen är korallrosa med guldskimmer.


4 kommentarer:

  1. Åh, First Date har jag också spanat på.. skimret ser ju ljuvligt ut i hylsan - trist att den inte levererar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. First Date ser verkligen lovande ut men jag tyckte inte alls att den blev lika på läpparna. Ska testa igen och se om jag får till det bättre.

      Radera
  2. Härligt med lite shopping!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Shopping är roligt! Har också klickat hem lite nagellack med det kommer i ett eget inlägg!

      Radera