tisdag 9 oktober 2012

Full on Galaxy

Jag har inte gett upp den fina skuggan Galaxy från Isadora än, den är så fin och jag tror att med lite övning så kan jag nog lyckas få till appliceringen. Den här gången så var jag lite stressad så det blev inte så bra på högra ögat där det creasade sig ganska fort samt att det blev lite flammigt i globlinjen.

Ansikte:
Idun Mineral Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Isadora Cream mousse eyeshadow Galaxy
MAC Contrast
Urban Decay Naked
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Carbon Blue Eye definer
The Body Shop Big and Curvy mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så applicerade jag Galaxy längs med fransraden och duttade sen försiktigt ut det med mitt finger, upprepade detta ett antal gånger så att täckningen och färgintensiteten byggdes upp. Därefter så gick jag in med Contrast i globlinjen och för att mjuka upp kanten mellan det blåa och min highlighter så suddade jag inte lite av Naked strax ovanför globlinjen.
Som highlighter vid inre ögonvrån har jag använt Virgin och under ögonbrynet den hudfärgade matt skuggan Brulée.
Längs med den nedre fransraden har jag först använt en mörkblå kajal för att markera fransraden och även haft den längs med vattenlinjen och sedan gått över det med den blåa skuggan Contrast.

4 kommentarer:

  1. Jag la en svart skugga under, och sen på med Galaxy. Blev helt FANTASTISKT fint! Nästan så man vill slänga sig ut och köpa en extra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste verkligen prova det! Var osäker på om det skulle bli väldigt flammigt så har inte vågat när jag ska till jobbet men ser att det ser jättefint ut på dina bilder.

      Radera
  2. Jättefint! Jag behöver också öva lite med min, den var ju inte helt lättmedgörlig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nej den är ju inte så lätt att ha att göra med men ack så fin!

      Radera