måndag 22 oktober 2012

Favoriter Augusti och September 2012



 Månaderna bara flyger iväg och nu är hösten här, vet faktiskt inte riktigt vart augusti eller september tog vägen....
Augusti var en väldigt spännande månad för mig i och med att jag dels tillträdde på min nya befattning på jobbet men också för att jag var på danskurs för skapare av American Tribal Style, den dansstil som jag håller på med. Anmälningarna gjordes året innan så det har varit en lång tid att ladda upp inför det.
När det kommer till sminket så var jag ganska lat i augusti och september, körd ganska ofta på säkra kort eller lättare sminkning.

Idun Mineral foundation
Väldigt bra foundation som sitter hela dagen och som ger bra täckning.

Essence Stay all day longlastning eye shadow i Coppy Right
Väldigt fin krämskugga som sitter som berget, har faktiskt testat den utan primer också och den sitter helt okej. Den fungerar bra både som bas och som ensam på locket.

Isadora Flex tip eyeliner
Gör det lätt att göra en fin eyelinervinge, det enda jag skulle önska är att den var vattenfast.annars är den perfekt.

The Body Shop White Musk
Kommer ofta med på mina favoritlistor men den luktar ack så gott och jag trivs väldigt bra i den doften. Brukar använda den när jag längtar efter vår/sommar och sen även när hösten börjar komma för att hålla kvar sommarkänslan lite till.

Isadora Jelly Kiss Lilca Tulip
Otroligt fin färg och känns skönt och återfuktande på läpparna, är väldigt svag för lilatonade läppar och denna är diskret och väldigt klädsam.


Sante Brilliant Hair care balsam
Ett av de bästa naturliga balsam jag har testat, mitt hår känns mjukt och återfuktat. Kommer defintivit att köpa en ny när denna tar slut.

Ganache for Lips Chocolate Orange
Jag älskar choklad och jag älskar apelsinchoklad så doften av denna är fantstisk i mitt tycke. Ganache gör väldigt bra läppbalsam som är väldigt återfukande och denna är inget undantag. Doften är nästa som att äta apelsinchoklad så den tillfredställer mitt sötsug lite.

The Body Shop eye shadow 44 och 02
Två väldigt fina ögonskuggor som jag har använt väldigt mycket, en grön med guld och en ljus guldig skugga.

The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum
Väldigt fint rouge och i en perfekt färg. Ger en fin rosighet till kinderna.

H&M Purple Glitter
Ack så vackert lack som jag borde ha köpt mer av! Täckande på två lager och skiftar från rosa till lila och med guldskimmer.

OPI Black Cherry Chutney
Ett av mina favoritlack bland de vampiga lacken, färgen är otroligt fin.

Visonary Soap Lavender
Har det senaste halvåret tvättat mitt hår med olika tvålar från Visonary och denna är min favorit. Luktar svagt av lavendel och gör ett bra jobb med att göra rent mitt hår och återfukta det.

Green Love deodorant Apelsin och Grapefruit
Har inte använt den så otroligt länge men det verkar väldigt lovande. Lätt den bästa naturliga deon jag testat sen Rosenserien sabbade sin deo när de gjorde om receptet.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Blev en hel del eftersom jag slog ihop två månader. Om du får chansen att spana in Essence Stay all day lonlagsting eyeshadow så köpa, tror inte att du ångrar dig!

      Radera