tisdag 30 oktober 2012

Autumn Crush


 Jag ville göra en lite varmare sminkning med mycket brunt så jag bestämde mig för att använda den mörkbruna skuggan Hutsle från Urban Decay, den blir ofta översedd av mig då den inte rikitgt ger det tryck jag vill ha men den passar bra i en sån här snabb sminkning. Passade också på att testa det nya läppstiftet från Lily Lolo som heter Intense Crush. Den beskrivs som korallfärgad men för mig så blir det mer ett nude läppstift men svag dragning mot korall.  Trevligt läppstift är det i alla fall och jag är sugen på att kika på resten av dem också.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Mineral Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Toasted
Urban Decay Hustle
The Body Shop Carbon Brown eye definer
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Big and Curvy mascara

Läppar:
Lily Lolo Natural Lipstick i Intense Crush

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så pakade jag Toasted över hela locket. Globlinjen valde jag att definiera med den mörkbruna skuggan Hustle.
Med en brun kajalpenna så markerade jag både den övre och nedre fransraden och den inre ögonvrån lite för lite mer tryck i makeupen. Som hihglighter vid den inre ögonvrån har jag använt den skimrande skuggan Virgin och under ögonbrynet den hudfärgade matta skuggan Brulée.

På läpparna har jag det nyan läppstiftet Intense Crush från Lily Lolo.

4 kommentarer: