fredag 21 september 2012

Soft Galaxy

Jag kunde naturligtvis inte hålla tassarna borta från Galaxy, den nya krämskuggan från Isdora som jag köpte i tisdags. Fantastiskt fin färg men besvärlig när det kommer till appliceringen men det visst jag ju när jag köpte den. Tricket verkar vara att ta lite åt gången och låta det torka innan man går på med mer men det creasar sig lite ändå men inte alls farligt. Kommer att fortsätta att experimietera med denna då den är så otroligt vacker.

Ansikte:
Idun Mineral foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch concealer i 81 Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
Isadora Cream Mousse eye shadow 30 Galaxy
Urban Decay Virgin
The Body Shop Big and Cruvy mascara


Jag började med att grunda med UDPP för att få en bra bas. Jag började med att jobba med globlinjen och gick in med Naked som suddades ganska högt upp mot ögonbrynet. För att få mer definition så tog jag också lite Buck som lades i globlinjen och strax ovanför och som highlighter under ögonbrynet har jag den matta hudfärgade skuggan Brulée.
På den rörliga delen av ögonlocket, som jag lämnat tom, använde jag Galaxy. Jag drog ett halvtjockt streck med appliktorn ovanför fransraden och sedan duttade jag försiktigt ut skuggan med ringfingret. Duttande hjälper till att minska flammighet som det lätt blir om man suddar med fingret.
Jag gjorde om samma process två gånger och lät produktern torka mellan gångerna.
Sedan tog jag lite Buck på en fluffig pensel och gick in och suddade skarven mellan globlinjen och Galaxy.
Vid den inre ögonvrån har jag använt Virgin som highlighter.

4 kommentarer:

  1. Snyggt! Och jag förstår att man vill ha Galaxy, fast den är svårjobbad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är fin, ack så fin Galaxy!

      Radera
  2. Det är verkligen en vacker skugga. Appliceringen verkar dock va i tuffaste laget, men det blev himla fint...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan säker komma undan med mindre, hoppas jag, om man får in snitsen.....

      Radera