torsdag 20 september 2012

OPI Black Cherry Chutney

De här är faktiskt ett av de första lacken som jag köpte när jag började läsa nagellacksbloggar så den tillhör början på samlingen kan man säga.
2009 så kvalade denna in på min lista över topp 20 nagellack och den är fortfarande en favorit!
Jag kanske skulle ta och lista min topp 5 favoriter bland vampiga lack?

OPI Black Cherry Chutney kom ut med OPI India kollketionen som släpptes våren 2008 och är ett vinrött, nästan svart lack med skimmer i vinrött/lila.
Lacket går i en kall nyansen så den drar mer mot aubergin och lila än mot rött och är underbart vackert.
På naglarna så ser det i de allra flesta ljus nästan svart ut men man kan ana att det drar mot lila.

Lacket har en bra penseln och lacket flyter på bra på nageln och täcker med ca 3 tunna lager. OPI brukar hålla sämre på mig än andra lack men jag får i alla fall 4 dagar utan att det chippar.

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail care with fruit acid, tre tunna lager Black Cherry Chutney och sedan avslutat med ett lager av toplacket Seche Vite.

2 kommentarer: