tisdag 11 september 2012

My perfect coral pink

Jag satsade på en snabb och lätt sminkning med markant eyeliner och sen läppenna för att piffa upp looken lite. Är otroligt glad att jag har fått min läppenna My perfect Coral från Make up Store att fungera på mig, när jag har testat den tidigare så har det bara sett konstigt ut.
Problemet tror jag har varit att den är lite för ljus för mig för nu när jag gick på med lite rosa över så blev det hela mycket bättre!

Ansikte:
Idun Mineral Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
E.l.f eye transformer palette
Isadora Flextip eyeliner i Carbon black
The Body Shop Big and Curvy mascara

Läppar:
Make up Store My perfect Coral
Milani Lip flash i Flashy

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så svepte jag först Naked strax ovanför globlinjen och Buck i globlinjen. Med den svarta eyeliner från Isadora så målade jag en ganska ordentlig eyeliner vinge.

Mitt på locket så tog jag lite av den rosa färgade highlighterna från E.l.f eye transformer paletten och i den inre ögonvrån har jag använt den champangefärgade skuggan Virgin.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée.
På läpparna har jag grundat med ett tunt lager av My Perfect Coral och sen har jag gått över den med Flashy
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar