fredag 28 september 2012

Lilac Tulip


Jag har gått in i en latare period med sminket igen och snoozar lite extra länge på morgonen så detta har varit lite av min standard sminkning nu ett tag. Snabb bas med antingen mineral foundation eller en lättare flytande foundation, concealer, rouge, svag markering av globlinjen, mascara, ögonbrynsskugga, ögonbrynspenna, ögonbrynsgel och eventuellt lite läppar på det. Nu när jag listar allt så ser det ju inte så lite ut men det tar mig ca 5 min att göra vilket i min värld är ganska snabbt.
Lilac Tilip är ett väldigt fint läppstift som känns ganska återfuktande på läpparna så jag brukar använda det om inte läpparna känns så torra, är de väldigt torra så blir det ofta läppbalsam istället.
Har testkört The Body Shops BB cream under ett antal dagar denna vecka och den verkar lovande. Nyansen som jag har hemma är 02 och egentligen lite för mörk men fungerar om jag tar ett väldigt tunt lager samt drar ned den på halsen en bit, egentligen så matchar den ansikte ganska bra men jag är ljusare på halsen och bröstet så jag brukar försöka gå lite ljusare för foundation.

Ansikte:
The Body Shop BB cream i 02
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light touch concealer i 81 Rose Beige
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Decay primer Potion
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
The Body Shop Big and Curvy mascara

Läppar:
Isadora Jelly Kiss i Lilac Tulip

2 kommentarer:

  1. Fint! Du passar verkligen bra i lilatonade läppar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Älskar ju lila läppar och trivs dessutom riktigt bra i det!

      Radera