tisdag 4 september 2012

Lable Rock

Förra helgen, den 1 september så annordandes Gottsundadagen här i Uppsala och på plats fanns naturligtivis min dansgrupp Tiktaalik.
Just september är en ganska dansintensiv månad i och med att det annordnas dels Gottsundadagen men också Kulturnatten som är nästa helg så det kommer att bli åtminstone ett inlägg till med scensmink.
Jag föredrar att göra sotningar till både scensmink och festsmink, tycker att de är otrolgit lätta att göra, lätta att variera i färg och form samt att jag trivs otroligt bra i det.

Denna gång så blev det en ganska mörk sotning med skiftningar mot grönt och brunt. Använder ganska månag skuggor och produkter när jag gör scensminkningar och det beror många gånger på att jag testar mig fram medan jag sminkar mig.
Jag använder också som ni kanske ser i listan två olika foundation då jag tycker att det sitter så mycket bättre då. Täckningen som man får med först en flytande foundation och sedan mineral puder över är fantastisk och det sitter ruskigt bra. På korten här så har jag haft på mig sminket i 8 timmar och då dessutom gått i regn samt dansat.
Min vackra bindi kommer från Headstrong Bindis.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Idun Mineral foundation i Saga
NYX blush i Taupe
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay All Day long lasting eye shadow i Rock Chic
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
MAC Club
Too Faced Lable Whore
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora Flex Tip liner i Carbon Black
Ardell 305
The Body Shop Big and Curvy

Läppar:
MAC Prep & Prime Lips
NYX lipliner i Currant
Isadora Zinfandel

Jag började med att grunda med UDPP och därefter duttade jag försiktigt på den svarta krämskuggan Rock Chic och suddade den både med fingrarna och min MAC 217. I globlinjen och strax ovanför gick jag in med Naked för att mjuka upp linjen lite och gick jag in med Buck i globlinjen för att mörka upp lite till.
På locket så började jag med att lägga Club men eftersom jag inte riktigt fick den att synas så mycket som jag önskade så lade jag Lable Whore över. Lable Whore är mycket mer duokrom och glittrig så den blir väldigt fin ovanpå en klistrig bas.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade skuggan Brulée och sen gått in med den skimrande Virgin precis där ögonbrynet är som högst. Har också använt Virgin vid den inre ögonvrån.

Som eyeliner på vattenlinjen har jag använt Zero och sedan har jag suddat Lable Whore över den längs med den nedre fransraden. Eyelinervingen är målad med Flex tip eyeliner och jag har en ganska lång vinge.
Mina lösfransar är nr 305 från Ardell, halvfransar som är mina absoluta favoriter och jag kommer att behöva köpa nya snart.


På läpparna har vi en av mina favoritkombinationer nämligen läppennan Currant och sedan ett tunt lager Zinfandel över. Perfekta höstläppar!


2 kommentarer: