onsdag 12 september 2012

H&M Purple Glitter




H&M Purple Glitter är ett fantastiskt lack som kommer i en alldeles för lite flaska! Jag plockade upp denna på H&M för 9.50 kr om jag inte misminner mig och jag hade inte alltför höga förvätningar i och med att ja den var ju så billig men tji fick jag.

Purple Glitter är ett lack med en varmlila bas och massor med guldskimmer i sig, tycker att den påminner om Zoyas lack faktiskt. För det mesta så är lacket en rosa/bronsigfärg med guldskimmer i sig och sen svaga skiftningar mot lila men när solen träffar nageln så kommer det lila fram mycket mer.
Jag har fotat med blixt och utan så att ni ser hur lacket kan skifta.
Sprang för några dagar sen in på H&M för att leta en backup men hittade den tyvärr inte någonstans så det kan vara så att den har tagit slut men om ni skulle stöta på den så köp!

Lacket är enkelt att lacka med, flyter på bra över nageln, täcker med 3 lager och torkar helt okej.
Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail Care with fruit acid, tre tunna lager Purple Glitter och sen avslutat med Seche Vite.


2 kommentarer:

  1. H&M kan verkligen göra fina nagellack. Men hur är de egentligen i hållbarhet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att de är helt okej och håller ungefär lika länge som tex Essie på mig. Så för mig så håller det i ca 3-5 dagar lite beroende på om jag är mycket i vatten.

      Radera