tisdag 18 september 2012

Contrast purple




Den 8 septmeber så var det dags för Kulturnatten här i Uppsala och självklart så var jag och min dansgrupp ute på stan och dansade. Vi hade ganska många uppträdande den dagen, 6 stycken mellan 15-22 så det var en lång dag men också väldigt rolig! Jag sminkade mig till omkring 12 så på dessa foton så har sminket suttit 14 timmar och då har jag dessutom ansträngt mig en hel del så sminket satt bra.
Jag gillar sotningar väldigt mycket så bestämde mig för att göra en blålila med två fina skuggor från MAC, Parfait Amour och Contrast och i sista sekunden så slänge jag på lite glitter.
Jag älskar mina lösfransar som jag har, de börjar verkligen sjunga på sista versen men kommer att köpa nya snart.

Ansikte:
Jane Iredale Liquid Minerals i Warm Silk
Idun Mineral Foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal
NYX blush i Taupe

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i Rock Chic
MAC Parfait Amour
MAC Contrast
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
Too Faced Starry Eyed liquid eyeliner i Drun Dial
Isadora Flex tip eyeliner i Carbon Black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
The Body Shop Big and Curvy mascara
Ardell 305

Läppar:
MAC Prep& Prime Primer Lips
NYX Currant
Isadora Zinfandel

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag den mörkgråa krämaskuggan Rock Chic och lade den som en bas över hela den rörliga delen av ögonlocket och tonade den strax ovanför globlinjen.
Över den rörliga delen av locket packde jag sedan den lila skuggan Parfait Amour och i globlinjen gick jag in med Contrast som jag lade som ett v vid yttre ögonvrån. Längs med den nedre franraden så har jag försiktigt svept lite av Contrast.
Som highlighter under ögonbrynet så har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och sedan toppat den med lite Virgin som jag också har använt vid den inre ögonvrån.
För eyeliner har jag använt Flex tip eyeliner i svart för att skapa eyelinervingen och på vattenlinjen har jag Zero.

Mina lösfransar är Ardell nr 305 som är ett på halvfransar, dvs de täcker bara in från yttre ögonvrån och in till mitten.
Glittret på locket är egentligen en glitter eyeliner som går i turkosblått, den var lite uttorkad men jag duttade lite försiktigt på applikatorn på locket och sedan duttade ut det lite extra med fingret.

På läpparna har jag använt Pre&Prime Lips för att allt ska hålla längre, gått över med Currant och sedan toppat det lite försiktigt med Zinfandel.

5 kommentarer:

  1. Väldigt vackert! Och fantastisk hållbarhet på sminket! Jag önskar så att jag kunde få smink att sitta så bra i mer än sex timmar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Denna gång så glömde jag faktiskt alldeles bort primer till ansiktet så jag är impad att det höll så bra!

      Radera