torsdag 23 augusti 2012

The Body Shop Lip & Cheek Dome

The Body Shop Lip& Cheek Dome kom ut med Lily Cole kollektionen och innehåller två färger, Pinch Me Pink och Crazy for Coral.
De kommer i söta rosa förpackningar med skruvlock och själv produkten är i krämform och kostar 185 kr för 8 ml.

Jag älskar tanken på dessa och hur de ser ut i sin förpackning men tyvärr så gör de mig lite besviken när det kommer till appliceringen då jag upplever dem som väldigt skira. Att de är skira kan naturligtvis vara både bra och dåligt, bra om man föredrar att bygga upp färgen på det man använder men dåligt om man föredrar välpigmenterade produkter som man istället använder med lätt hand. Det som gjorde mig besviken är att jag tycker att produkten syns mycket mer på min hand än vad det gör i ansiktet och att jag upplever den svår att bygga upp. När jag fick se en sminkdemom med en av dessa på en mörkare modell så upplevde jag att den syndes mycket mer.

Av dessa så skulle jag säga att Pinch me Pink är den som jag tycker mest om, den syns bäst på min hud och ger en fin rosighet till kinderna.


Pris:185 kr
Var: The Body Shop
Omdöme: 3.5/5
Köpa igen: Troligen inte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar