söndag 19 augusti 2012

Isadora Paradox





Isadora har denna vecka släppt sin höstkollektion Paradox som består av två olika looker, en varm och en kall.


Jag tycker att båda lookerna är otroligt fina men speciellt den kalla looken tilltalar mig, den för tankarna till 20-talet och jag är otroligt svag för vampiga läppar.


I kollektionen ingår:

Eyeshadow Quartet 129 kr

 Brown Patina, Paradox





 Perfect lipliner 69 kr

 Prime Red , Transparent lip fix


 Moisturizing lipgloss 99 kr


Red Carpet, Diva Red

Glossy eyeliner pen 99 kr





















Dark brown

Perfect Matte lipstick 119 kr
Bare Bohemian, Red Carpet, Femme Fatal



Wonder Nail 69 kr


Night Flight, Metropolitan, Femme Fatal

Glow Stick Blusher 125 kr
















Vintage Rose


Precision Mascara 139 kr





















Deep Black


Twist -up Metallic Eye Pen 99 kr


















Dark Brown, Deep Black, Steel Grey



Jag har redan spanat lite snabbt på kollektion på H&M och kan säga att jag gillar den. Skuggorna verkar vara krämiga och välpigmenterade och läppstiften är otroligt snygga.
Pennan Deep Black ser ut att kunna vara en dupe för MAC Black Line men jag får återkomma angående det.
Egentligen så borde jag inte köpa Femme Fatal då jag har så många vampiga läppstift men misstänker att jag inte kommer att kunna låta bli.
Tror att det kommer att bli läppstift, den kalla paletten Paradox, Transparent lip fix och någon/några av de metalliska kajalpennorna.

Vad tycker ni om Isadoras höstkollektion och vilken av dem blir ni mest sugen på?

4 kommentarer:

  1. Jag vill ha mer och mer av denna kollektion för varje gång jag ser inlägg om den... detta kommer bli dyrt... =)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte den varma skuggpaletten, men blev besviken på Bare Bohemian. Hade hoppats på att den var mer nude men den var verkligen färgad i liksom.. ja inte en färg som jag klär i iallafall :) Ska prova skuggorna till helgen och se hur mycket glitter som faller av, kan bli intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du blev nöjd med paletten! Nudeläppstift brukar inte se bra ut på mig alls, har ganska pigmenterade läppar så jag kan lätt se ganska död ut i nudeläppisar.

      Radera