fredag 31 augusti 2012

Golden meadow

När jhag förnyade mitt medlemskap i The Body Shop så passade jag på att plocka upp en ursnygg highlighter som jag spanat på ett bra tag. Efterom de även hade kundklubbsdag så slog jag till på en ytterligare skugga, en grön med guld i för att den gick otroligt fint ihop med highlighter samt att jag trodde att den skulle vara ganska unik i min samling. När jag sminkade mig igår så tyckte jag att färgsättning blev svagt bekant så jag började leta lite och hittade en palett, Photorealism från MAC som såg ut att kunna vara nästan identisk med skuggorna jag köpte.
Den guldiga skuggan 02 från The Body Shop är en dupe till MAC Photorealism men mycket bättre pigmentering och den gröna skuggan 44 från The Body Shop är som en blandning av MAC Fresh Appoach och MAC Image Maker men återigen bättre pigmentering i den skuggan från The Body Shop.
Så trots att jag hade liknande färger hemma så är jag nöjd i och med att skuggorna är bättre pigmenterade och trevligare att jobba med.


Ansikte:
Idun Minerals foundation i Saga
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer potion
The Body Shop eyeshadow 02
The Body Shop eyeshadow 44
MAC Humid
Wet n Wild Brulée
MIYO Superlash mascara


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag den guldiga skuggan nr 02 på den inre halvan av det rörliga locket. På den andra halvan så tog jag den gröna skuggan 44 och i globlinjen så suddade jag in den mörkare gröna skuggan Humid.

Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan 02.


2 kommentarer: