tisdag 21 augusti 2012

Golden glow

I lördags så hade vi en 1 timmes kurs i ATS för intruktörerna på Friskis och Svettis här i Uppsala, var otroligt roligt och vi hade en ganska stor klass som vi lärde ut till. Jag inbillade mig att det var kallt ute då men det var det ju inte alls, tror vi hade augustis varmaste dag...
Kortet knäppte jag när jag kom hem så läppstiftet var försvunnet men jag tycker att resten av sminket satt riktigt bra genom det svettiga passet och en tur på stan.

Ansikte:
Idun Minerals foundation i Saga
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i Coppy Right
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Dark Horse
Idun Minerals Sommargyllen
Urban Decay Half  Baked
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex tip eyeliner
MIYO Superlash mascara

Jag började med att grunda med UDPP men eftersom jag ville ha en klistrigare bas till Sommargyllen så duttade jag försiktigt på ett tunt lager Coppy Right över den rörliga delen av locket.
I globlinjen har jag först använt Naked och fört den ganska högt upp mot ögonbrynsbenet, därefter så har jag gått in med Buck för att få till en bra övergång till den sista skuggan Dark Horse som jag använt i själva globlinjen och strax ovanför. Jag har under den nedre fransraden använt Dark Horse och Half Baked.
På den rörliga delen av locket har jag använt den guldiga skuggan Sommargyllen.
Som highlighter under ögonbrynen har jag den matta, hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den champangefärgade skuggan Virgin.
Min eyeliner har jag målat med Isadora Flex tip eyeliner och det blev en ganska jämtjock eyeliner med en diskret vinge.

2 kommentarer: