torsdag 2 augusti 2012

Gradient med Essie Lights och Bazooka



Jag blev så otroligt sugen på att prova på att göra en gradient efter att ha sett Sminkans första gradient.
Det är faktiskt lättare att göra än vad man tror, allt man behöver är lack, svamp, tandpetare och plastfick/folie och tops med remover för det kommer att bli kladdigt. Mycket kladdigt, hade lack över hela första leden på fingret på vissa av dem....
Jag har använt denna tutorial som hjälp som kommer från The Nailasarus.
The Swatchaholic har gjort några otroligt fantastiska gradient som är så fina att det gör lite ont, med lite övning så kan man ju hoppas att man får till det så fint!

Jag har använt två lack från Essies Popyy Razzi kollektion nämligen den rosa Lights och det orangeröda Bazooka.
Min svamp som jag använde var inte den bästa, tog en vanlig kökssvamp som jag skar en liten bit av men tänkte inte på att skära bort den grön luddiga slipningsdelen av svampen. Tänkte att om jag bara undvek den så skulle det gå bra. Så blev det naturligtvis inte utan jag fick små grön ludd lite här och där. Svampen sög också åt sig väldigt mycket lack så det gick åt väldigt mycket.
Gradienten blev skarpare på vänster hand medan den på högre hade mjukare övergångar men båda blev fina tycker jag.

Som baslack har jag använt Snowcrystal #309 Nail care with fruit acid, två tunna lager av Lights som bas för hela gradienten. Sedan fick det torka innan jag gick över och svampade med en blandning av de båda lacken. Tror att jag svampade naglarna 2-3 gånger innan jag var nöjd och sedan avslutade jag med det snabbtorkande överlacken Seche Vite.

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig färgkombination!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väldigt svag för att kombinera rött/orange med rosa, brukar bli så läckert....

      Radera
  2. Jättesnygg färgkombination!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är väldigt svag för just kombo av rosa och rött/orange

      Radera
  3. Fint! Kul att vi valde så pass lika färger dessutom:)

    SvaraRadera