onsdag 29 augusti 2012

Dans och veckan som var

Förra veckan så var jag bortrest från måndag kväll till och med söndag eftermiddag så därför var det lite tyst på bloggen. Jag åkte till Göteborg för att gå en 4 dagars kurs i ATS för grundaren av dansen, Carolena Nericcio. Kursen heter General Skills och då får man ett certifikat att man har genomgått kursen. Det är en väldigt intensiv kurs, man håller på ungefär 5 timmar om dagen och alla grundsteg ska läras in.
Svettig, lycklig och star struck så fick jag på fredagen ta emot mitt cert och det kände så bra men bitterljuvt att det var över eftersom man har laddat i ett helt år.

Det var en helt fantastisk upplevelse att få träffa inte bara Carolena utan även hennes hjälplärare Megha och Phillipa.
I lördags så uppträdde min dansgrupp och jag på avslutningsshowen, vilket var både pirrigt och häftigt. Nu har man stått på samma scen som Carolena......
Vi lyckades med att ta en gruppbild med våra lärare, de tre som har turban,  efter att de klev av scenen och ord kan nog inte beskriva hur häftigt det var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar