tisdag 7 augusti 2012

Coppy right chick

I söndags så hade vi halfla i Uppsala, det vill säga en danssammankomst där jag har hade en 1 timmes introduktionskurs för nybörjare för att sedan dansa loss resten av tiden, vi höll igång från 14-18. Ville piffa mig lite extra så jag slog till på rosa läppar och svart eyeliner med glitter.

Ansikte:
Idun Minerals foundation i Saga
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay primer potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i Coppy right
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Sin
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flextip eyeliner i carbon black
Collection 2000 glitter eyeliner i Rock Chic
MIYO SuperLash mascara

Läppar:
NYX lipliner Hot Pink

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så duttade jag försiktigt på Coppy Right, det är en riktigt bra skugga i sig själv som sitter bra och ger ett otroligt fin skimmer men jag vill grunda med UDPP eftersom jag skulle dansa.
I globlinjen har jag först haft Naked för att sedan fördjupa den lite mer med Buck.
Eftersom jag ville ha ännu mer lyster till locken så gick jag på med Sin över Coppy right och som highlighter i inre ögonvrån har jag Virgin.
Min eyeliner har jag först gjort med Isadoras Flextip eyeliner och sedan har jag gått över den med den svarta glitterliner Rock Chic för lite extra bling. Som highlighter under ögonbrynet så har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée.


På läpparna har jag använt Hot Pink som jag har tryckt in/suddat med en läppenna.








2 kommentarer:

  1. Så fin sminkning, jag gillar den rosa färgen på läpparna!

    SvaraRadera