tisdag 31 juli 2012

Taupe Sin


Hade bråttom till jobbigt så jag slängde på några ögonskuggor som en ganska neutrala men ändå ger lite defintion till ögat. När jag kom till jobbet så tyckte jag att jag gick väldigt i en och samma färgskala med beige tröja, beige ögonskugga och bleka läppar så på lunchen så passade jag på att piffa upp sminket lite genom att lägga till ett par rosa läppar.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Isadora Inner liner i Blond
Wet n Wild Brulée
MIYO Super lash mascara

Läppar:
NYX lipliner Hot Pink
The Body Shop Hi Shine lipgloss Go Play

Jag började med att grunda med UDPP och sedan gick jag in i globlinjen med Naked och Buck. På locket har jag den fina skimrande skuggan Sin, som är lite åt det metalliska hållet.
Har ju experimenterat med ett nytt sätt att highlighta under ögonbrynen och här har jag först använt den beiga eyeliner Blond som bas och sedan haft den hudfärgade matta skuggan Brulée över.

På läpparna har jag Hot pink lipliner och för att få lite glans så har jag Go play lipgloss över. Gillar egentligen inte att ha läppglans över läppennor eller läppsstift då jag tycker att den undre produkten har en tendens att försvinna fortare då men denna kombo blev riktigt fin.


6 kommentarer:

  1. Fin och fräsch sminkning! Impad av dig som är så fin på jobbet. Nakedpaletten är verkligen fenomenal för såna här sminkningar, jag väntar med andakt på att tvåan ska komma hemma till mig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att det är uppiggande att sminka mig, hjälper mig att komma igång på morgonen.
      Ohh Naked 2 är jag väldigt sugen på men hittills så har jag lyckats motstå den!

      Radera
  2. Urban decay är så dyra, inte värt priset. Har du inte provat Sleek makeup så gör det. Deras paletter är grymt bra och riktigt billiga. Jag köpte mina från Smink.net


    //Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Urban Decay är ganska dyra ja, brukar passa på att beställa om någon kompis ska utomlands.
      Älskar Sleek makeup och deras paletter, har en del hemma men visst inte att de fanns på en svensk sida. Tack för tipset!

      Radera