torsdag 26 juli 2012

Sommargyllen



Har hittat en ny favoritskugga, Sommargyllen från Idun Minerals som är en helt fantstisk guldskugga. Länge har Half baked från Urban Decay varit min favoritskuggan av de guldiga skuggorna som jag har men Sommargyllen slog snabbt Half Baked.
Sommargyllen är en riktigt glödande färg, den är en guld som går mot gult och orange, en varm guld helt enkelt. Pigmenteringen är löjligt bra men skuggan har en tendens att smula. Utöver att jag älskar pigmeteringen, nyansen och att den är så glödande så älskar jag också hur den framhäver mina ögon.
Mina ögon är melerade och har både varmt och kallt i sig och denna skugga tar fram det varma i mina ögon och gör dem väldigt bruna.
Jag har också lekt lite med ett nytt sätt att highlighta under ögonbrynen och det blev lite mer markant än vad jag hade önskat, dock inte så markant som det ser ut på bilden ovan.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer potion
Idun Minerals Sommargyllen
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
NYX Jumbo pencil Milk
Wet n Wild Bruilée
MAC Blue Noon
Sleek Makeup Ultra Mattes V2 Darks Orbit
MIYO Super lash mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så gick jag in med Naked i globlinjen och en bit ovanför och sedan fördjupade jag globlinjen lite ytterligare med Buck.
På locket packade jag den fantastiska skuggan Sommargyllen, den smular lite så det är bättre att packade den än att svepa.
Som highlighter så har jag testat en ny grej, först grundar jag med NYX jumbo pencil i Milk precis under ögonbrynet som suddas med en borste och sen går jag över den med en hudfärgad matta skugga Brulée.
Det ser lite hårt ut på bilderna men såg betydligt bättre ut på riktigt.



Längs med den nedre fransraden har jag först kajalen Blue Noon, en tealfärgad kajal från MAC och därefter så gick jag över den med Orbit från Sleek makeup Ultra Matted v2 Darks paletten. Jag hade också Blue Noon på vattenlinjen men eftersom kajal sitter så dåligt på mig där så förvann det ganska snabbt.

.

3 kommentarer:

  1. Vlken fin sminkning, Sommargyllen ser ut att vara en riktigt vacker guldnyans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den är otroligt fin, måste nästan göra ett inlägg om några av mina guldiga skuggor så jag kan visa!

      Radera