måndag 9 juli 2012

Soft Violet




Jag har använt The Body Shops Shimmer Cubes nr 24 och eyeliner från sammarbetet med Lily Cole väldigt mycket, det blev snabbt mina favoriter och jag älskar att man kan variera styrkan i färgerna efter humör.
Här har jag använt mig av de kallare tonerna och låtit eyeliner stå i fokus.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Baked to last blush i Petal

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Shimmer Cubes nr 24 ( Go Violet, Live Lilac, Tint it Pink)
The Body Shop Lily Cole eyeliner Ink Up Violet
Wet n Wild Brulée
MIYO Super lash mascara

Läppar:
The Body Shop Hi Shine lip treatment i Go Naked.

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så gick jag in med den lila skuggan Go Violet i globlinjen och suddade den försiktigt uppåt och utåt. På locket har jag använt den ljuslila skuggan Live lilac.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag använt Tint it Pink.
Längs med den nedre franraden har jag suddat in lite Go Violet och som eyeliner har jag använt den lila eyeliner från The Body Shop.
På läpparna har jag The Body Shops Hi Shine Lip treatment i Go Naked som är ett läppglans som ger otroligt glans men inte så mycket färg. På nära håll så kunde man se lite av guldglittret som finns läppglanset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar