måndag 23 juli 2012

Recension: Lily Lolo Mineral Foundation


Har nu testat Lily Lolo Mineral Foundation sen i december och känner att jag kan recensera produkten.
Lily Lolo är ett brittiskt märke som gör mineralmakeup och har både foundation, concealer, rouge, läppglans, eyeliner och ögonskuggor i sitt sortiment.

Foundationen har SPF15, är matt, finns i 18 nyanser och kommer i en burk med stopplock som innehåller 10 gram.
Den ger en lätt till medium täckning och går att bygga upp med flera lager, däremot så kan det lätt bli lite pudrigt om man går på med för mycket.
Jag tycker att den gör ett strålande jobb på att jämna ut min hudton, den täcker inte finnar men dämpar mina rödare partier i ansiktet och framförallt så irriterar den inte min hy. Har haft denna även när det har varit kallt ut, min hy blir ganska torr då, och jag har varken känt att det stramat eller att jag blivit rödare i ansiktet.
Resultatet blir en otroligt fin och jämn hudton som ser väldigt naturlig ut.

Det som är negativt med foundationen är att den inte håller hela dagen, vill man ha lika fin täckning som när man gick hemifrån så får man bättra på den framåt eftermiddagen.
Eftersom jag främst använder foundation för att jämna ut hudtonen och dämpa mina rödare partier så stör detta mig endast de dagar som rödheten är ihållande. Ofta så lägger sig min flammighet någon timme efter att jag tvättat ansiktet på morgonen och då gör det inget om foundationen inte är lika täckande på eftermiddagen. De gånger som jag har bättra på så är det för att jag ska ut på kvällen och vill känna mig riktigt fin.

Jag är otroligt förtjust i denna foundation och det är min favorit som jag definitivt kommer att köpa en ny av när denna tar slut.

Pris: 250 kr eller £12.49
Var: Lily Lolo, Eleven och Nelly
Omdöme: 4.5/5
Köpa igen: Ja, kan inte tänka mig att vara utan!

4 kommentarer:

  1. Hey!
    Hoppas allt är bra med dig!

    Jag precis lagt ut en make up tutorial
    Gissa vem jag ska föreställa?

    Letråd: En disney figur !


    Har du några ideer angående en sminkning. någon önska angående make-up tutorials? Ge mig tips, idder, färger.. Så uppfyller jag önskan!

    Ha en trevlig kväll.

    Kram!

    BTW.. sjukt fin blogg

    SvaraRadera
  2. Den är en favorit hos mig också :)

    SvaraRadera