onsdag 4 juli 2012

Recension: Garden of Widom Majik Hydrating/Soothing Mask for Senstive/Rosacea Skin

Jag köpte ett prov av denna ansiktemask från Garden of Wisdom och jag visste att jag var kär efter första appliceringen.

Masken är för känslig hy och/eller rosacea drabbad hy och ska lugna ned huden med hjälp av olika frukter. Havtornsextrakt ska reparera skadad hud och ska också bekämpa rosacea bland annat genom att ta sig an deomdexerna (hårsäckskvalster). Läkemalva (Marshmallow root) ska lugna ned och återfuktar huden. Masken exfolierar också huden och lämnar den slät och mjuk.
Masken luktar helt underbart av päron och det är nästa så att man vill äta upp den....

Min hy är känslig och ibland så får jag en massa prickar i ansiktet som ser lite ut som ärr efter finnar, ibland så klias dessa lite och ömmar vid beröring medan andra gånger så känns de inte men syns. Det är lite svårt att förklara men dessa prickar får jag ofta i pannan, på kinderna (vid näsryggen och ut mot mitten av kiderna och sen vid tinningarna) och på hakan.
Jag har dels provat att använda denna mask två gånger i veckan och sen när provet började lida mot sitt slut så använde jag den bara vid behov. Använder den strax innan jag ska gå och lägga mig.

Lägger på masken i ett ganska jämt tunt lager, lite tjockare där jag har mina problemområden och låter masken stelna i 15-30 minuter. Därefter så sköljer jag bort masken och smörjer in mig och hoppar i säng.
Dagen efter så är min hudton mycket jämnare, prickarna är i princip hel borta och huden känns lugnare och slätare.

Har precis fått hem en fullstorlek av denna mask och jag kan inte tänka mig att vara utan denna.
Fantastisk mask helt enkelt!

Pris: $15.60 för 2+Oz eller $4.65 för 0.5 Oz
Vart: Garden of Wisdom
Omdöme: 5/5
Köpa igen: Absolut!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar