tisdag 24 juli 2012

OPI Alpine Snow


Jag blev sugen på vitt lack förra veckan och tog fram min mini av OPI Alpine Snow, hade egentligen tänkt ha det bara någon dag och sen lägga neonlack över men så blev det inte.
Tycker faktiskt att det är fint med vita naglar vilket jag inte alls hade trott men vita lack är besvärliga att lacka med.

OPI Alpine Snow är ett vitt krämlack, inga undertoner och inget skimmer utan bara vitt. Lacket är besvärligt, det blir flammigt och jag var inte nöjd förrän jag hade lagt på lager 4. Då var det fortfarande inte helt perfekt men jag visst att det skulle rätta till sig med överlacket.

Som baslack har jag Snowcrystal #309 Nail care with fruit acids, fyra tunna lager Alpine Snow och sedan har jag avslutat med det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

1 kommentar: