fredag 27 juli 2012

Nyklippt


Igår så var jag och klippt mig för första gången på ca 2 år, vilket defintivit var på tiden då håret var otroligt slitet.
Har skjutit upp klippning eftersom jag först inte kom på vad jag skulle göra, sen så ville jag vänta tills efter ett uppträdande och så fortsatte det. Nu i sommar så har jag bilvit så otroligt trött på håret, den sista decimetern av håret var i princip bara ris och otroligt tunt.

Jag gick till Ragdolls här i Uppsala som jag har hört skulle vara riktigt bra och dessutom så har de helt ok priser, 460 kr för en klippning. Min frisör Daniela gjorde ett otroligt bra jobb och jag blev mycket nöjd.
Tror att hon tog av ca 2 decimeter av längden, håret blev uppklippt för att kunna få volym samt att längderna är klippta i taggar i stället för rakt av.
Daniela stylade också mitt hår otroligt fint, hon använde en plattång och gjorde lockar som blev mjuka och såg mer ut som självfall än lockar. Ska tydligen vara ganska enkelt att göra själv, fick tipset att titta på en tutorial på youtube medan jag provade själv så det är bara att börja öva!

Jag är supernöjd helt enkelt, vilket är en ny känsla för mig när det gäller klippning. Ofta har jag känt meh nästan 500 kr och allt som hänt är att håret är toppat..... Så här nöjd har jag faktiskt inte varit med en klippning sen jag klippt lugg 2006.

3 kommentarer: