måndag 23 juli 2012

Metallic Pink



Jag har ju redan nämnt några gånger att jag blev otroligt förtjust i The Body Shops produkter från Lily Cole kollektionen så det kommer att komma en och annan dagens med just de produkterna. Pearl Radiance Primer som jag har använt som bas till ögonskuggorna är fantastisk på att ta fram det metalliska i skuggorna och de blir supersnygga och väldigt pigmenterade. Med mina oljiga ögonlocket så räcker det tyvärr inte som ensam primer men den har hållt mig genom svettiga danspass i alla fall så den är lovande. Kommer att berätta lite mer om den i ett eget inlägg.

Ansikte:
Idun Minerals foundation i Saga
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon Concealer
The Body Shop Lip &Cheek Dome i 20 Pinch me Pink

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Pearl Radiance Primer
The Body Shop Shimmer Cubes Palette 24
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
The Body Shop Liquid eyeliner Lily Cole

Läppar:
The Body Shop Lip & Cheek Dome 20 Pinch me Pink

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag en klick av Pearl Radiance primer och blandade till den på handen för att sedan lägga den på locket där jag sedan skulle applicera skuggorna. Det som blev över fick bli highlighter på kindbenen.
Jag packade sedan den otroligt fina skuggan Think Pink över hela locket och längs med den nedre fransraden. Globlinjen markerades med Go Violet och den ligger också vid den yttre delen av den nedre fransraden för lite extra djup. På den inre tredjedelen av locket har jag använt den ljulila skimrande skuggan Live Lilac.
Som highligther under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den champangefärgade skuggan Virgin.
Som eyeliner har jag använt den lila eyeliner från The Body Shops sammarbete med Lily Cole.
På läpparna har jag Lip & Cheek Dome i Pinch me Pink som faktiskt inte syns så väl som jag hade önskat. Fick lägga på ganska mycket på både kinderna och läpparna innan det gav något resultat.

2 kommentarer:

  1. Jättefint! JAg måste också testa att ha Pearl Radiance Primer på ögonlocken, himla bra idé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Skuggorna blir väldigt fina med den som bas så testa!

      Radera