tisdag 17 juli 2012

Glowing off the page


Hade tänkt att det skulle bli en ganska aprikos-gul look men när jag väl började leka så blev det orange istället...Jag gillar skuggor som går i orange-guld-rött, tycker att det gör sig så bra mot mina färger. Risken finns att man kan se lite rödögd ut men det är lätt att råda bot på med hjälp av eyeliner.

Ansikte:
Lily Lolo Mineral Foundation i Blondie
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Lumene Dark under eye circle concealer
Lumiere Minerals Salmon concealer
The Body Shop Honey Bronzer bronzing powder i 02 fair matte

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Off the page
Urban Decay Naked
Make up Store Sunrise
Isadora Flex tip eyeliner i carbon black
Wet n wild Brulée
E.l.f eye transformer palette
Urban Decay 24/7 liner i Whiskey
MIYO Super lash mascara



Jag började med att grunda med UDPP och sen så packade jag Off the page över hela locket. Med en fluffig borste så svepte jag lite Naked ovanför globlinjen så att det oranga hade något mer neutralt att tonas in i. I globlinjen och det yttre v:et så suddade jag in den oranga skuggan Sunrise, jag lade också den vid den yttre delen av nedre franraden. Resten av fransraden markerade jag med Off the page som även ligger i den inre ögonvrån tillsammans med lite av den guldiga skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.

På vattenlinjen, både den övre och nedre, har jag den bruna kajalen Whiskey men eftersom jag ville ha en tydligare barriär mellan det oranga och mina fransar så gjorde jag även en tunn svart eyeliner.
Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée
.

4 kommentarer:

  1. Kanonfin sminkning, lite ovanliga färger men de klär dig otroligt bra:)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det blev! Du klär riktigt bra i det. Nu vill jag hem och sminka om mig till något lika läckert! Tack för inspiration!

    SvaraRadera